integritetspolicy
Denna Integritetspolicy uppdaterades senast den 3/1-2025.
1. Omfattning
1.1 Nedan beskrivs hur vi på Westlin Inredning AB, org.nummer: 559373-5615 behandlar dina personuppgifter.
1.2 Din integritet är viktig för oss. Det är därför viktigt för oss att skydda dina personuppgifter och försäkra oss om att vår behandling av dem sker på ett korrekt och lagligt sätt. Den utgår från gällande dataskyddsförordning (GDPR) och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet.
1.3 I denna policy förklarar vi vilka typer av personuppgifter vi kan komma att behandla och i vilket syfte vi behandlar dem samt vilka val och rättigheter du har i relation till det.
1.4 Policyn rör behandling av personuppgifter för vilka Westlin Inredning är personuppgiftsansvarig. Det innebär att vi ansvarar för hanteringen och behandlingen av dina personuppgifter. Det innebär även att det är till oss som du ska vända dig med frågor eller synpunkter, eller om du vill utnyttja någon av de rättigheter du har i förhållande till vår hantering av dina personuppgifter.
1.5 Dessa bestämmelser kring vår hantering av personuppgifter tillämpas när vi behandlar personuppgifter inhämtade från dig.
2. Personuppgifter som behandlas
2.1 Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad vi behöver och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna. Normalt samlar vi inte in känsliga personuppgifter, såvida det inte finns rättsliga grunder för detta vid exempelvis rekrytering eller anställning. Främst behandlar vi dina personuppgifter för att fullfölja våra förpliktelser enligt överenskommelser, avtal och lag samt för att utföra kund- och marknadsanalyser.
2.2 Om dig som kontaktperson hos ett företag som köper tjänster av oss, eller är leverantör till oss, kan vi komma att hantera följande personuppgifter som kan hänföras till dig:
För- och efternamn
E-mailadress
Telefonnummer
Adress
Kundnummer/leverantörsnummer
Uppgifter om din arbetsgivare och din yrkesbefattning.
3. Ändamålet med behandlingen och rättsliga grunder
3.1 Avseende dig som kontaktperson hos en företagskund eller leverantör till Westlin Inredning behandlar vi dina personuppgifter enligt punkt 2 ovan för ändamålet att administrera våra kund- och leverantörsrelationer, leverera varor, tjänster samt marknadsföra våra varor och tjänster. Behandlingen sker på basis av vårt berättigade intresse av att effektivisera vår verksamhet och vår kontakt med kunder och leverantörer samt att nå ut med marknadsföring. I situationer där Westlin Inredning säljer varor eller tjänster till ett företag där du är kontaktperson sker behandlingen på basis av att det är nödvändigt för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med er.
3.2 Gällande kontaktpersoner hos företagskunder och leverantörer behandlar vi dina personuppgifter i punkt 2 för statistik, kundundersökningar och analys av försäljning/projekt. Behandlingen sker på basis av vårt berättigade intresse att kunna följa upp, analysera och kvalitetssäkra försäljning/projekt.
4. Lagring av personuppgifter
4.1 Avseende dig som kontaktperson hos en kund eller leverantör lagrar vi dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålet med behandlingen.
4.2 Vi behandlar alltid dina personuppgifter i den utsträckning och under den tid vi är skyldiga att göra det enligt lag. Exempel på detta är personuppgifter som är nödvändiga att behandla för att säkerställa en korrekt bokföring. Dessa uppgifter sparas i sju år efter det att bokföringshändelsen inträffat.
4.3 Om du söker en ledig tjänst hos oss lagrar och hanterar vi informationen i rekryteringssyfte, för att kunna kontakta dig. Om du samtycker till framtida rekryteringsmöjligheter kan vi även lagra informationen upp till 12 månader efter vår senaste kontakt. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke.
5. Mottagare
5.1 Vi kan komma att lämna ut dina personuppgifter till våra personuppgiftsbiträden, exempelvis bolag som arbetar med IT- och molntjänster. I sådana fall ingås personuppgiftsbiträdesavtal som säkerställer att dina personuppgifter behandlas endast i enlighet med denna policy.
5.2 Vi kan även lämna ut dina personuppgifter till myndigheter om det är nödvändigt.
5.3 Vi sprider inte dina uppgifter till tredje part för marknadsföringssyften.
6. Säkerhet
6.1 Vi har utarbetat rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Endast arbetstagare och andra personer inom organisationen som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter har tillgång till dem.
7. Rättigheter
7.1 Du har rätt att få tillgång till de personuppgifter vi behandlar om dig och att begära rättelse, radering eller begränsning av behandlingen.
7.2 Du kan invända mot behandling som sker på basis av vårt berättigade intresse, samt invända mot direktmarknadsföring.
7.3 Du har rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
8. Insamling av information och spårning
8.1 Vi använder Google Analytics, Google Tag Manager och cookies för att förbättra vår service. Information som samlas in kan överföras till servrar utanför EU/EES, inklusive USA. För att skydda dina uppgifter använder vi standardavtalsklausuler (SCCs) enligt GDPR.
9. Tillägg och ändringar
9.1 Vi kan komma att ändra denna policy. Den senaste versionen finns alltid tillgänglig på vår webbplats.
10. Kontakta oss
Har du några frågor eller funderingar kring vår integritetspolicy? Kanske önskar du uppdatera, rätta eller radera uppgifter vi har om dig? Då är du varmt välkommen att kontakta oss.
Adress:
Westlin Inredning AB
Solgårdsterrassen 20,
444 41 Stenungsund
Sverige
Telefon:
073 506 41 18
Mail:
magnus@westlininredning.se
© Westlin Inredning AB 2025